...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Tuesday, September 29, 2009

...suasana hari raya...

cuti raye seminggu dh berlalu...dan sepanjang tmpoh itu la aku merehatkan diri dr mengepos ape2 kt blog ni...ntah le...mungkin sbb hepi sgt menikmati beraya...smpai xde mase nk mengarang ape2...xpe la..

nway...raye taun ni ade special sket dr yg sblm2 ni...sbbnye...stlh sekian lame br taun ni dpt brkumpul sume adik beradik...walaupn pagi raye tu Teh kt bangi...ptg br smpai Pekan..but still...1st day raya ade sume adik beradik..mcm ni la kalo sume dh kawin & ade family sndiri..kena la bergilir2...mcm mane agaknye aku nnt yek? hehehe...tggu je la...and frankly...kalo xsilap...dh dkt setaun aku xjmpe Kak Long ngan Andak...mane xnye...bile aku cuti blk kg...diorg lk xblk...bile diorg blk...ake lak xde...cmne nk jmpe...walaupun bknnye jauh sgt JB tu.tp kos utk aku ke sana itu tersangatlah perlukan pengiraan yg teliti..hmm..Insya-Allah ade rezeki nnt smpai la aku ke sane..dh lame dh x berjln ke JB.

1st day raye cm biase..lepas smyg raye...g umah Tok kt Ibam...tu la satu2 nye nenek aku yg tggl..pstu beraya umah makcik kt Muadzam..& umah sepupu kt kg..slalunye destinasi pertama yg dikunjungi ialah pusara ayahanda tercinta..tp memandangkan pg tu ujan...mak ckp pg belah ptg je la...walaupun dh hmpir 4taun abah meninggalkn kitorg sume...tp masih terase kesayuan dan kerinduan di dalam hati..

raye ke-2 sume dh mula memberedarkan diri...Kak Long ngan Bude ke Kedah..Ngah ke Johor..tggal la aku, Teh dan keluarga, Andak dan isteri, mak ngan Iwan meneruskan xtvt perayaan ke rumah sedara mara yg lain..

raye ke-3 aku memanjangkan langkah ke umah best pren merangkap anak angkat mak aku kt Kuala Kangsar & mlmnye die lak ikut aku blk Pekan..

selebih nye....di isi dgn xtvt2 yg biase saje...khamis petang aku memberangkatkan diri kembali ke K.L sbb mmbr aku tu dh nk keje..

abis cuti...skrg dh blk mktb smula...perasaan? malas...bosan...sbb best sgt cuti lame2...hepi...sbb dpt jmpe kwn2 sume...

mls nk add byk2 gmbr...1 dh la...ade gk kn dr xde langsung..






bersama bonda dan kekanda2 tercinta

1 comment:

  1. apa maksudnya malas nak haplod gambar banyak2?? haplod jelah.. kan baju raya ada 4 pasang lagi.. tu x tunjuk lagi kasuts raya tuu.. hohoho..

    aku aci haplod gambo jela..sebab super malazzz nak taip banyak2.. sekian

    ReplyDelete