...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Friday, September 4, 2009

...bile anak murid memujuk...

Sehari selepas aku mengamuk besar dlm klas..iaitu smlm..tepat kul 7.40 aku masuk klas 5C utk ngajo b.i..masa pertama utk hari tu..aku masuk dgn muke yg biase ala2 serius...xde nk senyum2 mcm biase..bile aku masuk je...sume berdiri senyap..kalo biasenye ade dok bising2 nk menegur aku..ade yg bermain2 lg kt belakang...tp pg tu..sume terus berdiri tegak.."Good Morning Teacher"..lepas aku bg diorg duduk..aku pulangkn buku latihan diorg...terus aku tulis soalan kt white board utk diorg buat..dgn skali arahan..."take out ur exercise book and write this down"..tanpa byk soal..diorg terus buat...slalu tu ade je nk tanye..."teacher..buku mane? BI1 ke BI2?" tu la soalan peberet diorg...bile aku ckp "BI1"..."xde la teacher"..kalo dh tau buku xde tu xyah la tanye...gune je la buku mane yg ade...ngomel aku dlm ati je la...diorg ni mmg slalu mcm tu...asyik xbwk buku je...hmmm...

Abis menyalin soalan kt white board...aku duduk buat lesson plan..slalu tu aku akan pusing2 tgk diorg buat keje...tp sbb xde mood lg..aku duduk je smpai abis mase..smbil2 tu ade gk la 2,3 org yg dtg nk tanye perkataan yg diorg xpaham..abis mase aku pn keluar...& balik ke bilik guru

Sampai kt meja aku..tetibe aku terpndang keras warna oren terselit kt celah2 buku aku...hmm..kertas ape lak ni...ingatkn ade surat dr opis ke..tgk2...



kad dari bebudak klas 5C






siap buat pantun lg tu...


tanda tangan 32 org bebudak klas 5C
(3org xdtg)


terharu lak rasenye...hehehe... (^_^)

1 comment: