...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Saturday, September 12, 2009

...kuih raya pertama...

Memandangkan hari sbtu nnt br aku blk pekan...yakni..sehari sebelum raya..dan sah2 la xde mase nye nk buat kuih raya...maka..aku ngn Teh dh plan nk buat kuih raye kat umah die di Raub..masenye...weekend ni...

Adapun... sesudah habis sekolah semalam berangkat la aku sendirian ke Raub melalui Gua Musang..xpenah ikut jln pn tu...saje nk try..kot2 blh jimat masa dan wang compare kalo ikut k.l. & masuk ikut bentong. dan hasilnye...mase leh jimat sket la...dan semestinya jimat wang sbb xde tol..tp..kebosanannye tahap cipan. line tepon...yilek...line radio...yilek..kereta yg berselisih dr arah same ataupn bertentangan leh di kira dgn jari je..mybe sbb mase tu org semayang jumaat kot...tengah hari tepat lak tu...last2 bukak laptop utk dgr lagu smpai abis bateri..bile dh abis sumber hiburan...terpaksa la mengeluarkan suara terpendam utk elak ngantok...dh la aku ni mmg ade problem sket kalo drive tgh hari..mata nk terpejam je...nsb baik sblm gerak td dh dpt ubat ilang ngntok...heheheheh..so maintain je la drive...

Masuk je jln gua musang-lipis...umang aih...bismillahi tawakkaltu 'ala Allah..no wonder la byk sgt accident area cni...jln dh la kalah ular kena palu...org yg drive kt ctu lak...sume mcm dikejar malaikat maut...berdesup...mmg xsayang nyawa...kalo korg xsayang nyawa korg lntk la...tp aku sayang nyawa aku...so..kalo nk menempah maut jgn nk libatkan org lain esp aku lak ye...kalo cite psl driver2 kt M'sia ni 1 n3 pn xckp...next time la..Tpt kul5 aku slamat smpai Raub...Alhamdulillah...

Arini...seawal kul8 aku dh bersiap2 nk buat kuih raye..hohoho...berkobar2 sungguh...tp sbb Teh ade tusyen pg td..aku la yg kena start dulu..die awal2 dh pesan..nnt die balik jgn xstart ape2 lak..dek kerana semangat raye taun ni semacam sket...aku mengucapkan selamat tinggal kepada Ben10 dan katun2 lain...dan selamat berkenalan kepada ruang dapur Teh..dengan iringan dengkuran abg Midi ngn Akmal..aku mula menguli dan uli...dan uli.....dan hasil nye....jeng...jeng...jeng...









TAT NENAS









sebelum masak






selepas masak






selepas dimasukkan ke dalam balang




Ni la die kuih raye pertama aku taun ni...bkn 1st time buat kuih raye ye...walaupun rupanye x secantik org yg membuatnye (cewaahh...) tp rasenye....sedap kot...heheheh...jemput le dtg beraye ke rumah kalo nk tau rase die...mane tau taun depan leh buat bisnes raye lak ke...heheheh

1 comment:

  1. salam.

    dulu kalu balik dari kl memang aku lalu jalan lipis nak sampai ke gm. jalan dia memang makrifat ~ dahlah penuh dengan transformer (lori daaa...)

    kamu buat kueh raya ? hoh... hebatlah... aku bagi ombak nih... gagagaaa...

    selamat hari raya.

    ReplyDelete