...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Thursday, September 3, 2009

...bila cikgu sudah marah...

Aku bkn la cikgu yg garang..suara je kuat tp xde la betul2 marah..sbb tu agaknye bdk2 xpenah takut kalo aku marah...sbb diorg tau cikgu ni bknnye marah betul2 pn. kalo tarik telinga@cubit pn ala2 manja je...

TAPI...

semalam buat kali pertama aku betul2 marah dlm klas..marah smpai tahap muka pn rasenye dh merah padam..mata pn dh berair...tangan pun rase menggigil..WAARRRGHHHHH!!!!!

SBBNYA...


kelas
bermula dgn elok...cm biase le..hari rabu klas b.i. 30minit je..dh la lps rehat. So..sekurang2nye 5-10 minit akan terbuang begitu saja untuk tggu bdk2 masuk klas. plan asal nk buat spelling..tp rase mcm nk buat sessi fotografi dlm klas je la dgn bebudak ni..aku pn xde lg gmbr diorg ramai2 satu kelas. Aku pn kuarkn la kamera aku & suruh diorg dok tmpt masing2..sbb nk amik gmbr diorg kt tmpt duduk dulu...Tapi cm biase la hero2 klas aku ni kalo dh bab bergmbr..mmg excited gile..kalo blh tiap shot tu kena ade gmbr diorg..maka melompat2 la diorg dr satu tempat ke tmpat lain. mcm2 la cara nk bg muka msk dlm gmbr..bising nye xyah ckp la...aku pn dlm mood yg elok suruh le diorg dok tmpt masing2..tggu giliran...tp sia2 je...dh ilang dh suara aku dicelah2 suara diorg..

baru nk masuk gmbr yg ke-3 aku amik,..tetibe cikgu klas sblh dtg
menjenguk dr pntu blkg..mybe die ingat xde cikgu dlm klas tu kot..bile die nmpk aku ade kt depan die continue gk la dgn marah bebudak tu.."cikgu ade kt depan nape nk bising2 lg ni? xtau nk hormat cikgu ke?...dll..." maka diam la sume budak2 tu..bile cikgu tu dh blah..aku pn ckp la..."ha...kan dh kena marah dgn cikgu sblh. jgn la bising sgt smpai klas sblh dgr." budak2 pn senyum2 senget je..

aku pn smbg la xtvt seterusnya.."Ok..sume bdk2 lelaki beratur kt dpn klas" skali mcm ayam keluar reban daa...diorg buat lagi....sesekali aku tggikn jugak suara nk suruh diorg senyap.& bg warning kalo bising xyah amik gmbr..tp tetap xdilayan..sumenye dh excited sgt nk berposing maut...last2 aku pn hilang sabar..."DUDUK TMPT MASING2!! CANCEL BERGMBR" sume duduk smbil mulut masih xbrenti berckp. mase tu aku pn MELETOP la...aku lk yg marah diorg.. ckp elok2 xnk dengar..nk kena marah gk

agaknye br la diorg sedar aku mmg dh betul2 marah..kelas pn jd sunyi sepi...ade yg tnduk ade yg tgk aku..lepas suruh diorg buat keje sndiri aku pn duduk. ms tu aku rase mmg dh xleh nk control marah..aku pn blah g bilik air..mata dh berair & panas..bile dh rase ok sket aku pn masuk smula klas...sume senyap je...sikit pn xberckp. aku ddk buat keje aku sndiri. abis mase lepas diorg ucap terima kasih aku keluar tnpa ckp ape2...

abis sekolah aku balik dgn perasaan yg geram....













ni je gambar2 yg smpat aku amik


7 comments:

  1. kesiannya dia... isk isk isk.. lain kali gunakan hikmat meninggikan suara tahap gaban sampai terkeluar anak tekak.. tekak aku pun dah imun dengan pitching tinggi, masa mula2 dulu ada gak la sengal2 dlm tekak, tapi sekarang ni kalo tak menjerit, tekak pulak sakit.. tuh yg kena jerit supaya tekak kembali stable.. da gagagagagag

    ReplyDelete
  2. huhuhu.. contohilah aku. dapat mengajar sekolah jantan dengan berhemah dan penuh tatasusila yang mulia. amat jarang meninggikan suara..

    huhu

    ReplyDelete
  3. nani, nak ngumpat sat dengan ko la...
    si M, alaaa M tu.. dah tau buat tag dah la ni.. had yang jawab jawab soklan tu la.. ada skandal baru toh.. namanya nuna.

    jeng jeng jeng..
    pastu kan, nak mgumpat plak cara dia jawab soklan ni.


    5) Have u ever had a best friend who was of the opposite sex?
    ada.mostly laa... (ni jawapan dia)

    hehe..patutnya dia jawab 'YES, ALL MY FRENS ARE GEGEL.. '
    heheh..sorry M..

    ReplyDelete
  4. betul..betul...tersangat la betul nye..ingat tak mase ari sukan kt mktb dulu? pttnye kite rakam semua pergerakan die..sumenye mendampingi POMPUAN..xde pn jantan2...hahahah..bkk cuti ni kite jd paparazi die ek...pstu kite post dlm blog...tgk la betapa ramainye Pmpuan dlm idup die...

    p/s: Kasanova kah M? hmmmm....

    ReplyDelete
  5. ye ye.. igt x aku suruh dia ambik gambo tu.?? apa yang telah dilakukannya?

    ReplyDelete
  6. ye...gmbr itu telah menjadi bukti...sudah terang lg bersuluh...dan kala itu..kita hanya mampu memandang dan menggelengkan kepala...ish..ish..M...M...

    p/s M..suspen x? haaa....jgn ingat kitorg xnmpk...

    ReplyDelete