...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Sunday, December 12, 2010

...sesekali mengimbas kenangan lama...

Tahun 2000 aku memjejakkan kaki ke bumi yg damai ni

International Islamic University Malaysia
Garden of Knowledge and Virtue

Walaupun UIA ni xde la sebesar UKM..UPM..UM..UITM..UTM..(itu je la U yg aku penah menjejakkan kaki...kalo ptg2 round satu kawasan ni naik beskal pn xde la lenjun ketiak dgn peluh..kalo U lain tu mau nye dh tercungap2 nk buat satu pusingan..) aku tetap berbangga dgnnye..berbumbung biru berlatar belakangkan banjaran titiwangsa..kalo dr tmpt2 yg tertentu leh nmpk genting highland..cantik kan?



dlm ms 3thn setengah kt sini...mcm2 kenangan yg ade..bab2 blajo..beribadah..bersukan..beriadah..bercinta..mcm2 la..sume nye complete..sedar x sedar dh 6 tahun aku meninggalkan bumi UIA..teringin sgt nk g lg..tp xtau la bile berkesempatan..nk masuk UIA ni leceh sket...xleh nk ikut cara yg Bintang penah ckp ms kt mktb.."kalo lalu depan pak guard jgn pandang die....jalan terus je.."(kalo xsilap adik die punye idea)..kalo dolu2 la...pak guard mmg jaga kt main entrance..visitors kena brenti kt pondok pak guard, tulis nama..tinggalkan IC..mmg leceh la..rsnye kalo U lain tu pak guard buat x nmpak je...tu yg mcm lemah sket nk g..lgpun kalo g xtau nk g jmpe sape...nk jmpe lecturer mcm la die ingat aku ni student die yg mane..nnt nk bersembang pn terkulat2 je...paling2 pn yg setia menunggu ialah kolam renang kt sport complex..kalo dpt g swim2 kan best...


berbalik pd cite sebenar...ms kt umah aritu aku membelek2 la almari buku..kes bosan xde cite best kt TV la ni..belek punye belek..terjumpe la nota2 lama ms blajo dulu..sumpah aku sndiri dh x ingat ape la yg aku dh blajo ms kt UIA dl..(loser tol kan? korg ingat lg x ape yg korg blajo?)...mcm2 nota..discourse analysis...grammatical error..linguistic approach to literature..semantic..psycholinguisitic..mcm2 lg la...tp xde la lupe sume..ingat lg phonetic..sociolinguistic..english literature..dan sebagainye yg masih diguna pakai sekarang..bile baca nota2 lama tu rs mcm bc majalah ujang lak..buroks tol perangai aku..hobi menconteng nota mmg xleh tinggal...especially subject yg berpotensi melelapkan mata...kompom lg byk la contengannye...so...just nk share dgn korg & utk mengimbas kenangan indah ms blajo aku dolu2..ni la beberapa yg aku smpt snap




ni soklan subject elektif..amik subject ni sbb minat kt lecturer die..bukan minat "cinta" ye..minat "suka" dgn cara die ngajo...best gile..& subject ni la yg membawa aku ke Kampung Sungai Odak, Tapah (kg org asli) utk salah satu kerja kursus..



ni biase le outline point2 sebelum jawab soalan





hasilnye 11 markah je..huhuhu..
ok le tu..



ni dh masuk bab2 menconteng





surat rasmi pn boleh jd tempat nk menconteng..
biasenye sorg akan jd tukang lukis & sorg lg (kdg2 2 org) jd tukang tulis dialog @ caption nye




yg ni standard xtvt..chit chat ms klas..kalo klas yg saaaaangat boring, chit chat akan berlarutan ke 2,3 kertas kajang..kalah jawab soalan peksa panjangnya tu




ni subject Islamic Literature..bunga2 tu mmg xleh tinggal..nmpk mcm focus je menyalin nota




sekali kt tepi nye...
ini pengaruh cite Digimon..kalo korg tgk cite tu..msti ko tau pasal Agumon dan bebola apinye..
sangat la kebudak2an





setiap penjuru nota akan menjadi mangsa





tu la die kenakalan aku zaman blajo dulu...bile ingat2 balik msti akan membuat aku tergelak sorg2..& rsnye korg pn msti ade kenangan2 mcm ni kan?



\(^_^)/



No comments:

Post a Comment