...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Wednesday, December 22, 2010

...finally, meet Jake...




dh lama giler aku bercita2 utk memilikinya..rsnye dl pn aku penah post n3 psl makhluk chomel ni...akhirnya cuti skolah aritu aku berjaya menganak angkatkan beliau...ye...istilah menganak angkat diberikan sbb aku kutip die dr kedai mkn ms g bfast dgn en.Z lepas xjd g Ipoh aritu..bak kata en.Z..rezeki sbb xdpt g Ipoh...hohohoh...sebelum ni penah gak jmpe kt kedai mkn lain tp xpenah lak amik...tp sbb akak kedai tu ckp "'die' ni kena buang..kalo nk amik la...dok cni pn cian nnt kena mkn dgn anjing..mcm yg sebelum ni.." lantas naluri keibuanku (chewah) meronta2 utk mengambilnye...pandai lak die memancing undi...agaknye sbb die tgk aku mmg dh berkenan sgt kot...lepas bfast terus memulakan operasi mencari keperluan beliau...ye la..nk tggu blk pekan lmbt lg...kena la sediakan bnda2 yg penting mcm pasir & tmpt die urk urk...mknn...& sangkar die..dekat serat gak abis membeli brg2 tu..seminggu gak la die dok di KL sblm dibawa pulang ke kampung halaman..& byk gak la ms yg die ditinggalkan sendirian sbb aku bz ngn aktiviti pen'dating'an...dan akhirnya die dh selamat menjadi penghuni baru rumahku...



Inilah Jake & aksi2 nya
sepanjang perjalanan pulang ke Pekan
buat penat je beli sangkar..xnk die dok dlm tu
bile letak mule la mengamuk2 bising..
terpaksa la keluarkan dr mengelakkan hilang konsentrasi pd lagu di radio


(kenapa Jake? sbb Edward & Bella dh ade
ni kiranye pelengkap Twilight Saga la ni)




Jake a.k.a co-pilot tgh tgk jalan





tmpt yg terbahek utk die landing
nasib le aku lalu hiway..xde la terganggu sgt pemanduan






bile dh agak penat br nk turun pangkat





dan akhirnye...lena diulit intan





ni rupa Jake yg kekenyangan

2 comments:

  1. Siyes comei..celas kang kang lagi beradu..hahahah ayat...aku nak carik gak la seko (wpun latest n3 cakap pasal haiwan air)....

    ReplyDelete
  2. iye...sangat chumel..blm msk bab mlm2 merayap msk dlm selimut lg...tau2 je menjerit sbb kena hempap..hahahah

    cr le...mmg best sbb ade teman bermain..kalo ikan tu ko blh tgk je die berenang..yg ni boleh gurau2...tp standby je la tgn, kaki ngan mane2 anggota bdn utk jd mangsa gigitan & cakaran die

    ReplyDelete