...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Thursday, December 23, 2010

...aku pn boleh gak...

aritu aku menemani seorang teman mensurvey digital kamera di sebuah pusat
membeli belah di belah utara...memandangkan aku baru je membeli satu utk diriku..jd aku pn hanya mendengar segala perbualan beliau dengan seorang jurujual tentang kamera idaman
beliau itu..xde la nk usha2 model yg ade di situ..mcm2 la soalan yg ditanya
sbb beliau nmpknye begitu berminat dgn function yg ade pd kamera itu..
dlm hati aku..."xcantik la kamera tu"..hohoho..biase le..bg org yg buta IT mcm aku ni
paras rupa je yg menjadi ukuran..mane la aku reti sgt function2 yg
ade kt dlm tu..


salah satu function yg membuatkan beliau teramat meminati model tu ialah
sbb boleh amik gmbr ala2 blur gituh..mcm yg slalu org amik gna DSLR..
dlm hati ku lg..."uiks...cm best je kamera ni..kamera aku xleh pn buat cmtu"..
terdetik gak sedikit rs terkilan sbb harga kamera yg aku beli tu beza 2,3 rat je dr kamera
yg beliau nk beli tu...untuk mengejukkan hati aku pn berkata.."xpe la... bukannye aku slalu gna pn bnda2 mcm tu...yg penting dpt amik gmbr..."


setelah puas bersoal jawab dgn jurujual tersebut..kami pn beredar tnpa membeli...
sbb dh nama pn br nk survey...byk lg tmpt lain yg blm tgk..yg pasti beliau agak berpuas
hati dengan penerangan yg diberikan oleh sang jurujual..(puas hati ke?)


seminggu berlalu...beliau telah pn berjaya memiliki kamera idaman dengan harga yg
agak murah...dan beliau begitu gembira menceritakan keseronokan mengambil
gambar menggunakan kamera baru beliau itu..aku pn tumpang gembira

dan pada satu mlm beliau telah menyampaikan sesuatu perkhabaran yg agak
menggembirakan aku..."kamera aku pn ade function mcm yg die ckp tu.."
dgn tunjuk ajar yg diberikan & hasil pembelekan dlm manual yg diberikan
aku pn berjaya menghasilkan...






gambar yg ala2 blur seperti yg dimaksudkan
hahahaha

msti korg rs.."losernye budak ni...itu pn xreti"
ape nk buat...mcm yg aku slalu ckp la...

"aku ni buta IT
mane la aku tau sgt bab2 mcm ni...tgk blog aku pn dh blh tau..
mane ade changgih2 mcm blog org lain"




xpe la...yg penting...kena blajo
& TQ pd org yg sudi berkongsi ilmu


(^_^)


1 comment:

  1. oii.. hang x habis study la tu... cam aku yg version awal pun boleh buat la... pi baca manual user habis habis... hihihi

    ReplyDelete