...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Thursday, March 25, 2010

Kisah Lepas Cuti Sekolah

Cam biase la...lepas syiok2 cuti panjang masing2 cm lemau je nk keje...ngalahkan anak murid..bebudak ni start skolah je sumenye bertenaga mcm baru lepas minum air isotonik revive je lagaknye...berlari ke sana sini...buat bising dlm kelas xyah nk ckp la...maklumla...seminggu dh simpan tenaga..cikgu cikgi je yg suam2 kuku nak ngajo..tp klas tetap harus diteruskan...

masuk hari kedua, yakni selasa, tgh syiok2 ngajo klas darjah 1, tetibe akak kerani lalu dpn klas & menyampaikan pesanan, "kul 9.15 nnt pg bilik GB ye"..sambil memegang sekeping kertas. aku cuma mengangguk sambil dalam hati berkata "ape bnda pulak la kali ni"....9.15 aku abis klas drjh 1..pttnye lepas tu sambung ke klas drjh 3..tp dh kena g jmpe GB, aku pn memesan kat bdk2 utk siapkan kje yg aku bg smlm..dan melangkah dengan penuh kemalasan ke pejabat..mmg kalo xde hal penting sgt xdenye nk menjenguk pejabat...kdg2 sehari sekali je...itu pn mase nk sign kedatangan pg...ataupn time nk fotostet keje mewarna PSV utk budak2 drjh 1..(mule2 dl fotostet sndiri kt luar...tp skrg xde maknanye...xyah nk membazir duit...guna je harta skolah)

sambung cite...sampai kt pejabat aku tgk ade 4,5 org cikgu lain yg dh ade...hmm...ni confirm ade bnda yg die xpuas hati ni...aku group pertama dgn 2 org lg ckgu..sumenye yg baru tukar ke skolah ni..panjang lebar mukaddimah...GB pn melahirkan rasa xpuas hati dgn keje kitorg...dgn aku sbbnye...ptg2 aku xdtg ke sekolah..(dah agak dah)..mmg dari awal dl die dok ckp suruh dtg ptg..nk buat ape pn ntah la..aku pn xpaham..bkn la aku xpenah dtg..selain waktu Koko..bile ade keje aku dtg gk...tolong hias kelas..hias makmal...tgk org main netball...awal2 dl penah gak tolong2 kt kebun..tp cikgu2 lain ckp buat ape nk tolong kt kebun tu sbb itu projek PK and diorg ni mmg dpt elaun utk buat bnda tu...lgpun nnt kite dok penat2 buat tp xdihargai pun..balik2 ckgu2 PK yg dapat nama..panjang lebar gak la die memberi pesanan..sampai habis satu mase klas aku...dan aku cume angguk je...iye kan aje la...die balik2 dok cakap aku ni bujang lg...bknnye ade ape nk buat kat umah..hmmm...itu je la ayat die...dan kt skolah ni aku dikenali dgn nama 'yang bujang tu' oleh GB.. hmmm...

lantak la die nk ckp ape...aku bukannye nak berkira sgt psl dtg skolah ptg2 ni...tp bile memikirkan blk ape yg die dh buat kt aku,..sakit ati gak la...kite xde buat salah pandai2 je die tuduh kite buat salah...sape xgeram...nak sgt ckp aku buat salah kan...biar aku buat betul2...baru puas hati...dan arini aku menjengukkan muka ke skolah...tgk budak berlatih bola baling..mggu depan ade pertandingan...selaku guru penasihat kelab bola baling kena la dtg...tgk2 je la...meramaikan orang...nk jadi jurulatih xpandai..dan seterusnya sampai perlawanan mggu depan..haii...gelap la muke aku...baru je nk cerah sket...huhuhu...

tu la cerita mggu pertama selepas cuti...lupe lak nk amik gmbr diorg main td...dok berjemur tgh panas dh xleh nk pk ape...tgk la esok...

p/s: korang ade masalah x dgn GB korg? aku bukan saje2 nk buat masalah tp awal2 lg die mcm mmg saje nk cari masalah dgn aku....xtau la nape...ni yg buat aku kurang semangat nk g keje...hmmm...

2 comments:

  1. oh nangka.. (kang kata aku shasull pulakk, panggil nangka mesti igt hang punyer..)

    rupernyer begitu kisah cik nangka di sekolah.. barulah saya tau.. saya ni nasib baik dapat GB lelaki yg sempoi.. sebab bila saya memasang telinga mendengat cikgu2 atau otai2 mengata2 GB dulu yang dianya seorang PEREMPUAN, sangatlah lebih kurang ceritanya dengan cerita GB hang ni.. yg membuatkan cikgu2 tensennnnnn memanjang..
    GB lelaki saya ni baru masuk sekolah saya bulan 6 yg lepas. pastu dia g Haji (mungkin kesempoian dan keselambaan dia x menensenkan org lain sebab dia lelaki dan dia dah Haji..)

    oklah.. tu cerita GB saya.. saya paham kalau cik bengang dengan GB cik.. tapi saya dan cik xleh nak buat apa..

    sabau dan buat dono jelah..
    peace

    ReplyDelete
  2. oh nangka.. same thing la happen to my school.. my gb oso like that.. pasal apa..? biarlah rahsia.. yg pasti same je ngan citer ko...

    ReplyDelete