...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Sunday, March 28, 2010

hujung mggu yg panas

hari ni sangat la x beraktiviti yg memberansangkan...bosannye tahap gaban...pg2 plan nk bgn lmbt sket..maklum la...kalo hari2 skolah kompom kul 6.15 alarm dh bunyi...semlm pn kena bgn awal sbb ade klas tmbhn kul8...so arini memasang niat nk sambung tdo sampai kul 9-10...(buroks tol perangai)...tp hajat tetap xkesampaian...dkt2 kul 8 mak aku dh kejut suruh bgn...adoii....potong tol la....hmmm....dgn lemau2 biskut masuk angin aku pun bgn le menjenguk dapur...basuh pinggan..kemas2 dapur...mak aku dh half way menyiapkan nasi lemak utk bfast.. memandangkan mggu ni adik aku ade balik...so die bersemangat sket la nk buat bfast...kalo takat tggl aku ngn die je, beli sajaahh aah...

lepas siap2 menolong kt dapur...aku melepakkan diri depan TV melayan katun di pagi ahad...patutnye nk g skolah tgk bdk training bola baling...tp mls la...ptg smlm aku dtg pn org buat mcm aku xde je...baik aku betul2 xde...aku tau le aku ni xterrer bola baling...jurulatih die pn ade..xkn la aku nak over lak terjerit2 bagi arahan kt bebudak...jd pemerhati je la...baik aku jenguk muka waktu petang je...

lepas dh bosan tgk tv, aku merajinkan diri memandikan WEMEQ...dh lbh 2 mggu kot x mndi..itu pn sbb kt tepi WEMEQ tu dh ade percikan dari "periuk api" a.k.a. tahi lembu yg dpt mase pg blk skolah...kalo nk tau, jln nk ke skolah aku tu mmg merbahaya..penuh dgn "periuk api" yg ditinggalkan di tepi & tengah jln..kalo drive memang kena tunjukkan aksi mencilok br selamat...

abis aktiviti pemandian...aku kuar ke bandar jap...saje nk menghilangkan kebosanan..masuk Mydin beli whiteboard marker semata...xde benda lain yg menarik utk dibeli...lepas sggh beli paper, blk je la....


aktiviti diteruskan dgn sambung tgk TV, bukak FB, lipat bj yg yg penuh satu bakul..jam baru pukul5...ape lg la aku nk buat lepas ni....hmmm.....bosan....panas lak tu...nape la mata aku xngntok lak arini...dh puas brgolek2 dan berguling2 mcm shinchan...tp tetap xnk tdo...




dan akhirnya...terhasillah n3 yg membosanka
n ini....sebosan hujung mggu aku...


sekian....





...aku yg bosan....

2 comments:

  1. weekend aku pun buhsannn aper.. sabtu ada kem bestari solat.. maknernyer cuti aku sehari jer.. yg paling buhsan, nak shoping, doit x byk- dah byr otang otang.. waaa

    ReplyDelete
  2. weekend baru2 ni ada kem pengawas sekolah.. so kebosanan telah terisi dengan menghadiri sekulah.. duit yg baru masuk pun x nyenyempat nak check.. heheheh...

    ReplyDelete