...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Saturday, March 20, 2010

Cuti Sekolah.....

(buat si bintang: rsnye xde la lame sgt kot ko tggu n3 aku yg seterusnye ni kan...heheheh)

bagi mostly kengkawan yg same2 br bergelar guru...sumenye akan ckp cuti ni paling bermakna sbb 1st cuti sekolah kami guru2 baru....tp bg aku....mcm biase je...sbbnye cuti2 pn still kena g skolah utk klas tmbhn...

ni kali ke-2 aku ke k.l dlm cuti skolah ni...mule2 ari ahad aritu..sbb isnin nk g mktb amik transkrip...selasa blk pekan smule sbb rabu ngan kamis ade klas tmbhn...pstu kamis lepas klas terus bertolak ke k.l smule...cadangan awalnye nk ke pesta buku kt pwtc tp smpai hari ni msih blm berkesempatan nk g...xtau la bakal pg ke x sbb mcm2 hal lak jd...dan esok aku akan kembali ke pekan...

3bln bergelar guru...xbyk bnda yg menarik utk dikongsi bersama...xtau la...sepanjang 3bln ni aku rs blm ade sehari pn yg aku betul2 seronok nk ke sekolah...xmcm bintang...hari2 blk lmbt pn xpe..seronok sgt kt skolah...tp aku...?? xtau la nk ckp...kdg2 aku terpikir gak mcm mane agaknye dgn redup...daia...& kawan2 bujang yg dpt skolah dkt dgn umah...seronok kah diorg?

terus terang hidup aku skrg pagi g skolah...tgh hari blk umah...kalo ade koko ptg g skolah smula...pstu blk umah...berkurung je dlm umah smpai keesokan harinye..tgk tv...lyn fb..prepare ape nk ngajo...kadang2 keluar membeli barang dapur dgn mak aku kt pasayara yg berhampiran..itu je la rutin harian aku...teramat amat membosankan...mcm tu la kalo tggl berdua je kt umah...sampaikan ajim yg duduk selang beberapa buah umah dari umah aku pn blh ckp ms dok kat ipoh lg senang nk nmpk aku dr dok kt pekan ni...hidup skrg dh xde istilah perjimbaan...sbb tu kalo xde ape2 program skolah ms weekend aku akan membawa diri ke k.l...tp nk g slalu pn kopak gk utk duit minyak ngn tol...ni pn dh dekat sbln xdtg k.l...last aritu ms cuti raye cina...smpaikan ade yg tarik moncong panjang...tp nk buat cmne...byk sgt halnye yg menghalang...

aku pn xtau la ape sebenarnye motif n3 aku kali ni....sekadar utk luahan perasaan je kot...

...habis....

5 comments:

  1. aku x kisah la entry ada motif ke xde ke.. asal ada benda bertulis yg baru kat blog ni...

    err cik redup, sekolah saya pun sebenarnya x la best sgt.. banyak la jugak masalah yg timbul.. dengan guru. dengan student.. kalau saya ikutkan sgt, makanya x happylah hidup saya. cuma kali ni saya betul2 bersyukur dapat dekat dengan en suami dan Qn.. itu yg saya bersyukur amat2.. susah senang saya anak beranak biarlah bersama.. dah cukup rasanya setahun tanpa en suami.. dengan mil.. owh..

    cik redup,, saya faham.. macam kawan saya yg bernama izyan. dia juga tidak kemana2 sebab dia jaga darjah 6. tapi cik redup sabarlah.. sekurang kurangnya kita semua semua ni termasuklah yg kat ganu tu x ke sabah swak kan.. al kuci kuciiii..

    kuch kuch hota hai..

    ok, till then.. bye

    ReplyDelete
  2. salam ek ishq.. ishq ke bina!!! akhirnya setia tak jadi setuaku di sini.. masih setia lagi ekr..

    perjalanan org2 yang bujang dan ditempatkan di kampung masing2 hampir sama rutin nya. dari pagi sampai tghari dan balik.. kalo ada ko ptg kena la pergi semula. Pastu kdg2 temankan mak ke giant beli bahan2 dapur.. tapi yang selalunya sukses dilakukan ialah mentidurkan diri pada waktu petang....

    Nikmat menjadi cikgu?? isk bahaya nih kalo tak ikhlas nak jadi cikgu..h hehehe... btw good luck

    eh..apasal jadi cik redup laks???? bintang oh bintang... memang cantik di langit tapi sukar diramalkan... baheklah!! Bertukar!!!

    ReplyDelete
  3. puan bintang tu asyik dok ingat kt adik kesayangan die tu je la...tu yg smpai tersasul2 smpai aku pn tetibe ditransformkan menjadi cik redup...ish..ish..ish..sedih tol la aku sudah terang lagi bersuluh dilupakan...huhuhu...

    bukan x ikhlas la...ikhlas tu mmg la ikhlas...tp masih berusaha nk menghayati tonggak 12 keseronokan bekerja...hohohoho...

    ReplyDelete
  4. Jadi cik redup lak ek? macam mana tu? terkezut dengar. Kalau betul setia cakap bintang dok teringat kat adik kesayangan dia, mungkin dia nak dipanggil Puan Redup. Puan Bintang yang Redup.

    ReplyDelete
  5. aku shasull la.. ngko adalah cik setia.. elee kuci kuci.. buat hape aku igt katredup.. setia lagi best.. tapi setia haprak satu gambo xde.. redup tu adalah jugak...

    kui kui kui..

    ReplyDelete