...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Tuesday, August 18, 2009

...settle 1 bab...

Arini observation ke-3 dan terakhir pensyarah pembimbing. Lega sesangat rasenye. tinggal khamis ni je utk guru pembimbing..tp xde la risau sgt. & good news nye..Ms Kat ckp yg bersama nnt die dh xobserve dlm klas. just buat perbincangan ngan GP je. Lagi satu kelegaan yang teramat. So far...alhamdulillah...komen2 memberangsangkan dan menunjukkn peningkatan...and totally memberi big impact pd aku yg xpenah terpikir nk jd cikgu ni..kenapa?

Kalo ingat2 smula..mmg xpenah terpk pn aku akan jd cikgu. Mostly mmbr2 aku grad je trus apply KPLI..and dh brtaun jd cikgu. Aku? 4 taun setia dgn Guardian(kan dh ckp..aku ni setia orgnye..heheh) Bknnye xpenah apply.. tiap2 taun abg Midi@Teh xjemu2 isi borg utk aku..bile mase nk isi..diorg akan call.."Nani,.SPM brape? BM brape, BI brape, Math brape..CGPA brape?"..rase2nye aku skali pn xpenah tgk cmne rupe borg apply KPLI ni dlm website..smpai cmtu skali xberminatnye.

Sbbnye...aku dh set dlm kepala "aku xsesuai jd cikgu". aku slalu pk kalo aku ngajo bdk2 ni blh paham ke ape aku ckp? Even aku explain something kt mmbr aku pn diorg mcm susah je nk paham..ni kn pulak nk ngajo bdk2 kecik. Kompem mcm berckp sorg2.

Tp itu la namanye rezeki..taun ni tgk2 dpt KPLI..dan org yg paling gembira..of course la..Mak aku.dlm keterpaksaan aku daftar kt maktab ipoh. Teh awal2 dh sound.."kalo rase xnk kena bom dr Pekan ngan JB, jgn buat hal". Mcm tau2 je aku ade plan xnk pg. mane x nye..sume buat lmbt2..isi borang lmbt..hntr surat resign lmbt..mmg mcm xnk pg la ni..huhuhu..

xpe la..yg penting nye..skrg ni dh halfway utk bergelar guru...and bile dpt komen yg ok dr lecturer baru la rase gumbira dan yakin...Aku boleh jadi Cikgu...Gambatte!!!

2 comments:

  1. Settle satu bab, aku ingat satu entry je. pura2nya dah tiga,.. habitat!!! sangeeta!!!
    wah.. ko dah byk kali ke mengapply KPLI? huhuh... memang dah jodoh sblm2 ni ko tak dapat, ko tak nak pindah dari guardian sbb nak tunggu aku kan?? kalo ko dapat 4 tahun yg lepas, mesti ko tak jumpa M, mesti ko jumpa K ke, L ke, tak pun GHIJ... hahaha, kalo ko dapat next, mesti jumpa N, sebab N lepas aku..daaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. hohoho..tu la juduh namanye...juduh apa? jeng..jeng..jeng..mari kita tinggalkan tanda soal yang besar..hahaha..tp skarang ni pn dh ade jmpe N gk..biase la kn..mcm plat kereta..sebulan smpai 2,3 huruf tukar..kalo setaun..abis dr A to Z (oh Iyo ko?) hmm..ape kejadahnye aku bercerita pasal plat kereta lak ni? Kompius \(-o-)/

    ReplyDelete