...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Sunday, August 30, 2009

...aku yang terselamat...

Pejam celik...pejam celik..dah nk abis seminggu cuti sekolah. Aku pn dh balik ke K.L smlm. Keje skolah satu pn xsiap..huhuhu..

Kalo bc tajuk n3 msti org pelik..terselamat? terselamat dari ape? accident kah? hahaha...xde le seteruk tu...6 ari dok kt kg, buat pertama kalinye aku terselamat dari soalan cepumas mak aku "bile nk kawin?" hohoho...soalan yg simple yg aku pn slalu jwb se'simple' mungkin.."relax la dulu"..hehehe...agaknye mak aku dh malas nk tanye sbb itu je la jwpn aku. Paling x pn nnt, die akan korek2 rahsia & risik2 dari kakak aku atau best pren aku psl dgn sape aku berkawan.

Aku mmg agak berahsia dgn mak aku bab2 'berkawan' dgn lelaki ni...sbbnye...ntah la..mmg dh nature aku begitu.

Skrg ni mmg la aku ade 'berkawan' dgn seseorg..tp aku rase belum masanye nk bgtau mak aku..kdg2 aku rase susah gk jd anak pompuan bongsu dan belum kawin ni..sbbnye...kena jadi org terakhir dlm menunaikan hasrat mak ak
u..maklum la...anak2 yg lain dh kawin dgn pilihan hati diorg sndiri..jadi tggl la aku harapan terakhir die...itu pun kalo aku nk la...

Dari dulu mak aku slalu ckp kt aku...kalo nk kawin...kalo boleh (lebih kurang ciri2 pilihan die la..)
a) Keje Gomen..untuk jaminan mase depan.
b) Ustaz...nnt leh mmbimbing aku..hohoho..
c) Org Pahang...kalo dpt org Pekan lg bagus dan terbaru...
d) kalo dpt cikgu lg bagus...nnt leh cuti sekolah same

Bile mak aku dpt risik2 yg aku 'berkawan' dgn org yg buat bisnes sndiri..pnjg lebar gk la die mmberi nasihat psl mencari jodoh..die ckp keje sndiri ni susah..xde jaminan mase dpn la...mcm2 la...h
mm..dan di kala itu aku hanye mmpu berdiam diri..no komen..aku tau niat baik mak aku..die xnk aku hidup susah mcm die dulu...ntah la...aku pn xtau nk ckp ape..sbb tu aku rase belum masenye aku nk pk psl soalan cepumas die tu..tggu je la mcm mane nnt.

Mak aku kalo boleh die nk sgt sorg dari menantu die sorg Ustaz..agaknye die tau anak die ni bukannye baik sgt..sbb tu kena dpt suami yg betul2 blh mmbimbing aku..tp aku slalu ckp kt best pren aku..org mcm aku ni mane la ustaz nk pandang...hmm..ntah la...




Calon Ustaz mcm ni ke yg mak aku nak? hohoho...





Cikgu & keje gomen..calon yg akan mendapat AFUNDI tertinggi dari mak aku..
hohoho...


sbb tu la skrg ni kalo mmbr2 aku tanye bile nk kawin aku akan jawab.."relax la dulu"..yg penting skrg dlm usaha mengukuhkan ekonomi masing2...bknnye xteringin tp xpe la..lgpun ramai lg mmbr2 lain yg belum kawin cm aku..so xde la terasa sgt mcm andalusia...hohoho..& utk mak...bergembira la dulu dgn menantu2 yg ade skrg ni ye...heheheh..

3 comments:

  1. hehe.. jaman aku kena tanya soklan tu dah lepas.. biaselerr. soalan cepumas jugak biasanya akan berubah ikut fasa.
    set induction: dah ada calon belum??
    fasa 1 : bila nak kawin??
    fasa 2 : bila nak bertiga?(kalo dah kawin)
    evaluation : bila nak tambah lagi?
    closure : ntah la.. had ni aku x tau, sebab belum lepas..karang dah lepas aku bagitau

    ReplyDelete
  2. hang nak kawin dengan ustas rock tuh???hehe.. dak berkenan akuu.. takotttt..

    ReplyDelete
  3. hohoho...nnt cara ckp pn dh tukar...xde aku..ko...terus jd ana..ente..ana belum siap buat lesson plan la..ente sudah siap kah? hahah..

    nnt aku letak gmbr calon ustaz yg mak aku berkenan kang bahaya lak...heheheh

    ReplyDelete