...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Friday, October 1, 2010

...minggu yang penuh dgn aktiviti...

Dah lame xde n3 yg panjang lebar...bukannye sbb malas nk menaip tp sbb xde cite yg menarik sgt nk share @ nk diluahkan..balik2 cite tsunami...balik2 cite ribut taufan..aku sndiri pn xde mood nk cite...

UPSR dh lepas..memandangkan aku ni xde la totally ngajo budak drjh 6..ngajo klas tmbhn seminggu sekali je...so perasaan berdebar2 tu kurang la sket compare dgn kengkawan yg mmg dr awal taun dok hari2 pulun ngajo diorg ni...nk cite lebih2 pun xde..sepanjang minggu peperiksaan berjalan...keje aku cuma jd guru relief utk klas drjh 2 dr pg smpai blk...hari2..smpai naik muak gak la aku ngadap diorg ni...dh la klas yg boleh tahan nakalnye..tp nk wat cmne...sabo je la...

abis peksa UPSR...start le minggu yg paling bz dan pack buat aku sepanjang aku ngajo ni..acara yg paling besar ialah sambutan hari raya dan sambutan lawatan dari JPN Tganu pd 28/9...sah2 la aku kena jd MC...pstu dpt lak surat utk g mesyuarat AJK Program Bacaan 27/9 yg nk dilancarkan kt skolah berdekatan...aku pun xpaham satu bnda...surat tu ckp suruh hntr GPM @ penyelaras ICT..pttnye keutamaan pd GPM sbb dah nama pun program bacaan..tp org dh suruh g...aku pun ala2 saya yg menurut perintah je la..yg bestnye xyah penat2 buat persiapan utk sambutan kt skolah tu...heheheh...esoknye dpt lak satu lg surat suruh g Majlis perasmian program tu kt skolah yg same 28hb nye lak...bile tgk aturcara majlis perasmian tu..kul8.30 smpai 12.30...sempat ke aku nk jd MC kt skolah nnt? rombongan dr Tganu smpai dlm kul12..aku pn senyap je la...rsnye sempat..dgn mcm2 bnda nk kena buat utk mjlis tu aku dh membayangkan hari2 yg bz..tup..tup...dpt lak satu lg tugasan...aku kena bwk budak skolah aku g Jambori 100thn Pengakap peringkat negeri pahang dari 26 smpai 30/9 kt Kem TanGo, Pekan..nasib baik dekat je..& budak nye 5org je...pompuan dan bukan pengakap...ade la kisah disebalik pemilihan budak bukan pengakap tu yg aku xleh nk ckp ape2...& sekali lg aku pn ala2 saya bidan terjun yg menurut perintah...

Minggu yg bz bermula ari Ahad 26/9...smpai je dr K.L ptg tu aku terus ke tapak perkhemahan..dftr...cari tapak khemah..& memandangkan kitorg smpai lambat sbb maklumat yg diberikan tntg masa dftr xbetul, tapak khemah byk yg dh penuh...skolah lain mostly hntr lebih dr 10 org budak..nasib le ade Ajim yg bermurah hati memberi ruang utk satu khemah skolah aku...maknanye cikgu xde khemah okay...lepas siap2 pasang khemah & kemas2 brg..aku blk umah jap amik ape2 yg perlu...dn bermulalah mlm pertama di tmpt khemah..malam durjana yg akan diceritakan dlm n3 yg lain..tdo pn xbrape cukup sbb xde khemah..last2 lepak dlm keta je..

esok pgnye seawal kul5.30 aku bergegas blk umah sbb kul 8 ade meeting Program Bacaan..dh xsempat nk tggu cikgu yg dtg gnti aku pg tu..meeting yg sepatutnye abis kul4.30 telah diawalkan ke pukul 1..dh mls nk g skolah...aku gna kan ms tu utk menyelesaikan urusan penting yg lain...dn dpt call dr GPK Koko...esok tmpt aku ke mjls perasmian Program Bacaan akan digantikan dengan cikgu lain...aku kena g skolah...arahan GB..sbb nnt xde org nk jd MC...hmm...dh agak dh...ptg g smule ke tmpt khemah..masuk syif utk mlm ke-2..nasib le jd cikgu bujang ni...sekolah lain sume gilir2 cikgu dtg..skolah aku...jgn harap le...mlm ke-2 ujan turun agak lebat..risau gak khemah bebudak ni basah..mlm ke-2...tdo dlm keta...

hari ke-3...lepas ckgu syif pg dtg utk gnti tmpt aku...aku blk umah siap2 g skolah...jamuan hari raya nye xde la grand sgt...psg canopy..bg makanan kt bebudak...abis...yg ckgu2 lain bz memasak tuk smbt lawatan dr Tgganu...dkt kul 1 br diorg smpai...sabo je la...& cm biase...kalo lawatan yg ade kaitan dgn program kebun sayur die tu...smbutan mmg besar2an...ade persembahan...makan hebat2...pendek kata...macam2 ada...abis mjls aku mntk kt GPK koko aku carikan ckgu lain yg tlg jaga mlm tu...aku penat 2mlm xcukup rehat...so mlm ke-3 aku dpt le rehat sket..

hari ke-4...kul 7 aku dh gerak ke tapak khemah...tgk2 cikgu yg jg mlm tu dh blk..bile ty bebudak..diorg pn xtau ade ke x ckgu yg jaga diorg mlm tu..sbb diorg ckp jmpe kejap je pastu dh ilang ngat ke mana...ceh....xbertanggungjawab tol...walaupun dh hari yg ke-4 tp kiranye ni hari yg pertama aku ade dgn diorg dr pg...xde la ape sgt kje nye...just tgk diorg buat tugasan yg diorg kena siapkan...ade masakan rimba..tarian tradisional..ikatan&simpulan...lagu2 pengakap..orientering...brbasikal..& mcm2 lg la..kalo diorg berjaya siapkan sume tugasan tu ade la dpt pingat..itu je la xtvt dr pg smpai ptg...waktu ptg ramai gak la ckgu2 skolah yg dtg melawat bebudak ni....time tu la aku blk umah..mndi2...salin bj & bersedia utk syif mlm lak..xde harapan nk mntk cikgu lain gnti..xkisah la...dok umah pun sorg2...mak aku g umah nenek aku..baik le aku temankan bebudak ni...

malam ke-4 & mlm terakhir...Ajim buat sesi penutup dgn bebudak ni..mcm refleksi la..smbg2...bg teka teki..& aku ngn Ajim buat rekod xto smpai pg...kul5 lepas kejutkan bebudak bgn kitorg pakat blk umah..rehat2 jap, mndi, siap2 & g smule...

hari ke-5 dah terakhir...lepas bfast..kemas2 khemah...bebudak ni ajak g tepi pantai...demi xmenghampakan diorg aku pn bawak le jln2..nk g sndiri mmg aku xbg..seronok tol bebudak ni main2 kt gigi air..esp bebudak skolah Ajim yg jarang jumpe pantai...sungai Pahang ade la..lepas acara penutup dlm kul 1 br gerak balik...smpai umah...cari bantal..bukak aircond...tdo...ZZZZzzzzzz....minggu yg penat....





belajar menari tarian joget





berposing depan khemah




dengan roti lilit masing2 yg belum dimasak




gigih menghidupkan api nk bakar roti lilit




masa utk mengemas khemah




cikgu & anak2 nye...






bergembira di tepi pantai




walaupun br 5 hari bersama tetap dh mesra

3 comments:

  1. Sangat rindukan story mori dari ko dan rindukan suasana perkhemahan... hahahaha ..selamat la eh.. kagum la aku dengan ko.. mesti turun berat berkilo2 nih

    ReplyDelete
  2. uii.. bizinya.. ngalahkan PK KOKO.. hehe..

    ReplyDelete
  3. hohoho..puas menunggu cite lain yg nk dishare selain cite berkebun di skolah..

    aku rs diorg xsuke aku kt skolah..sbb tu die suruh aku yg g sume tmpt tu..huhuhu

    ReplyDelete