...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Saturday, October 30, 2010

...ini bukan blog Jabatan Pertanian...

semalam ade yg bertanye..xde hapdet n3 baru ke kt sekudis ni? bile aku bukak blog ni tgk2 dh 3 minggu rupenye since n3 yg terakhir...huhuhu..ape nk buat..xde cite menarik yg nk dikhabarkan..gmbr2 menarik pn xde sgt yg nk dishare bersama..sibuk dgn skolah je..


seminggu dua ni aku sebagai AJK bz ngn Taman Herba...biase la...sekolah pertanian..nak plak dh jd Johan negeri Pahang & akan bertanding ke peringkat kebangsaan dalam Kitchen Garden/Edible Landscape kategori sekolah rendah nnt..jd keje2 mencantikkan taman herba mmg teramat la giat dijalankan..tiap2 petang mencabut rumput, menggembur tanah, mengecat batu-bata, buat label pokok..dan sebagainya..kena la bekerja keras sket sbb taun lepas skolah aku Johan peringkat Kebangsaan uols...msti la nk mempertahankan kejuaraan..hakim datang menilai 27hb 10..nasib le aku xde mase tu..


ni antara keje2 yg aku buat...amik gmbr pokok2 herba dalam pasu untuk diletakkan dlm buku...amatur sungguh..dengan hanya menggunakan e71 aku tu...hentam sajalah..janji ade gmbr...hohohoho...ade 30 pokok sumenye..dn aku masih lg dlm proses mengingati nama pokok & kegunaannya...ni antaranye la..




yg ni pokok "Ganda Rusa Hitam"



yang ni "Tongkat Ali'
mcm nk mati je pokok ni...



yg ni lak "Kacip Fatimah"



yg ni "Derhaka Mertua"
pesanan buat pn.Bintang, jauhkan diri dari pokok ni ye..



ni pokok sumbangan aku
"Lelipan"




yg ni xde kaitan dengan pokok herba



tgh dok pusing2 taman herba terjumpe lak
benda alah ni tgh berguling2
bukan slalu dpt jmpe




ni rupe Taman Herba SKSM
proses mengecat batu-bata belum siap sepenunnye


2 comments:

  1. Ya Rabbi.. kalau gini la gaya taman kau,, ermmm no wonderpets la setiap rabu kau kena berkebun... cantik siot.. sekolah aku gersanggg je..

    xper... exercise utk ko maintain slim.. heheh...

    ReplyDelete
  2. ni baru taman herba...belum tgk kebun sayur lagi...msti ko akan rs mcm berada kt cameron highland..jln nk ke kantin akan lalu bawah juntaian2 petola, kacang panjang ngn peria...silap2 jln maunye terhantuk kepala ngn petola

    ReplyDelete