...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Monday, July 16, 2012

...bile dh namanya manusia...


Ye....aku tau aku dh lama x hapdet blog...walaupun dh ade apps dlm semakfon aku yg sgt pantas dan tuntas klo nk hapet, masih lg x mendatangkan kerajinan utk menaip..rs mcm xde cite best yg nak share...rajin baca blog org lain jek...& td tetibe terbaca last hapdet...2 months ago...hohohoh...lamo gilosss..ok le...memandangkan aku pn ade bnda yg terbook dlm hati..meh le aku story sket..

sambungan ayat bg tajuk aku tuh...bile dh namanye manusia, xkira la ko keje ape...PHD mmg x kan hilang. patutnye keje jd ckgu yg org dok sebut2 sebagai antara keje yg paling mulia, hati pn kena la mulia kan? tapi jauh panggang dari api...( x sume la kan )

alkisah...arakian...taun ni aku ngajo thn 6...& ofkoss la ngajo klas tambahan skali..& taun ni Yayasan Pahang bg imbuhan pd ckgu2 BI utk buat klas tmbhn selama 20 minggu & akan dibayar per hour..brape tu xkisah la..tapi masalah gak bile berbayo ni sbb nnt kalo result teruk, abis le cikgu BI kna bantai..bincang punye bincang, ckgu BI decide nk amik ari rabu..klo GB xsetuju mmg pakat nk offer pd ckgu2 lain..sbb sape nk buat tiap2 weekend @ klas mlm..sbb sume ckgu yg terlibat (kecuali aku) dok berulang dr kuantan..kitorg pn nk cuti weekend gk..bile meeting GB pn ckp ok..so proceed je la. abis intro cite

bile dh klas tmbhn ari rabu, msti akan kena mengena dgn koko...kitorg dikecualikan dr koko sbb klas kitorg start kul 2.15 smpai 4.15. kat situ le start konflik...ade la segelintir ckgu2 yg xpuas ati kenapa kitorg xyah g koko..alasannye diorg pn ade klas tmbhn hari lain..& paling penting klas tmbhn kitorg tu DIBAYAR...diulangi...DIBAYAR...tp biase la...dok bunyi2 belakang je...bile GB ty ade yg nk respon x, sume senyap je...klo x puas hati ckp je la kt GB..

bile dh diungkit sebegitu, sakit gak telinga yg mendengarnye..diorg tau main cakap je....sket2 xpuas hati...sket2 x adil...tp diorg tu adil sgt ke? cuba ty diri sndiri...dr bln 3 GB br dtg skolah, brape kali je diorg dtg koko? boleh bilang ngn sebelah tgn je...bile hari rabu  dgr je suara2 diorg time blk kul 1.15 tu pakat xyah dtg koko..smpaikan bile GB ckp ade parents tegur nape bdk2 dtg koko tiap rabu kna balik mcm tu je sbb xde cikgu, br la nk dtg koko smule...hok tu x pikir lak..ni dh nk msk bulan puasa lagi la xyah koko nye...

pastu klo dtg koko tu mcm la diorg tu handle aktiviti budak2...nak plak klo sukan...bdk2 main tgh padang, diorg lepak bawah pokok...dok bersembang..hok tu x pikir lak..mmg x sume mcm tu tp...yg byk ckp tu la yg begitu..aku xpenah nk amik tau @ kisah ape diorg buat..lantak korg la..tp bile dh jd mcm ni sape x sakit hati...dok sibuk psl kje org..kje sndiri xnk jaga..

diorg penah kisah x kitorg ckgu2 BI ni 2 minggu sekali kna g kursus dgn mat salleh tu..2.30 - 4.30..dr bln 1 smpai bln 11..ade diorg nk amik kire sume tu? jgn harap...yg diorg nmpk, kitorg dpt duit lbh...klo rs nk sgt duit tu amik la..ajo la klas tmbhn BI tu..bkn seronok pn..makin penat ade la..bygkn klo yg dok kuantan tu, klo dh stay dr kul 1 smpai abis koko kul 6, kul brape diorg nk smpai umah..x ke penat gile..hmmm...tp diorg xpenah nk pk...diorg cuma nmpk DUIT yg kitorg dpt..

bile dh jd mcm ni rs xseronok nk ke sekolah...lbh baik aku ngajo bebudak tahap 1 mcm dl..xyah terlibat ngan ckgu2 otai UPSR ni..hati x sakit...


Ya Allah Ya Tuhanku....
jauhkan la aku dr sifat2 sebegitu





1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete