...ku masih lagi setia, biar pun takdir mencabar kita terpisah...ku masih lagi di sini berpegang teguh kalimah CINTA...

Friday, October 9, 2009

...xbestnye hidup bile di'campak'...

setakat ni dh 2ari aku MC...rase2nye dh lame sesangat aku xmengMCkn diri..mase keje dl pn xde rasenye...mcm ni la kalo antibodi kuat sgt..penyakit susah nk hinggap...

tp ntah mcm mane tetiba aku di'campak'...bile dirisik2 dr sumber yg mmbesarkn aku...mmg xpenah ade rekod di'campak' lg..no wonder la..2,3 ari sblm di'campak' aku dh start dmm2 mnja...bdn pn seram2 sejuk mcm lalu kt tanah perkuburan di malam hari...tgk2 blk je dr klas IP ari rabu tu dh start gatal2 bdn...mula2 ingatkn alergi...tp seingat aku...aku ni bknnye kaki alergi..tgh dok bncang2 dgn housemate akan mslh aku ni..tetibe terlintas dlm kepala..."mcm ni ke kalo di'campak'?" bile aku menyuarakan keraguan aku kt diorg...masing2 pn terpikir...& ckp better g klinik..alahai...lomahnye nk g klinik ni..setelah dipaksa...aku pn g je la...dan doktor yg mengecek pn mengesahkan dlm keraguan...sbb die ckp xbyk lg yg kuar..esok kalo xkurang die suruh dtg smula..maka..berMCan la aku ari khamis tu..blk dr klinik terus cr air kelapa..nk bg cepat keluar (kalo btl campak la)..smpai umah...belek2 satu bdn...ade la beberapa lg bintik2 yg agak besar dan berair dh tmbuh....adoi...cm makin kompom je..

bgn esok pg nye..dh makin teruk..tp xg klinik lg..tggu en.kontrek dtg menjemput pulang...(huhuhuhu..terharu tol la)..since kalo dpt cuti aku plan nk blk pekan & kena bwk keta..so terpaksa la en.kontrek dtg naik bas..kalo x..xkn la nk konvoi blk 2 keta lak...dlm kul 11.30 die smpai...g klinik..kompom smbung MC...blk umah..kemas2 brg...blk k.l.

dan smlm aku keseorangan memandu pulang ke pekan...plan asalnye mmg nk berteman tp sbb ade perkara2 yg xdpt dielakkan...nk wat cmne...next time la kot.

dh msk ari ke-2 kt pekan...mule2 ingatkn dh kurang..tp td mak aku belek2 tgk mcm byk lg yg br nk kuar...adoi...xleh blk lg la nmpk gayanye...nasib baik dh x gatal2 dh mcm mule2 dulu....sabo je la ye....

(xdpt nk upload gmbr mcm redup dan luka2nye...sbb tersgt la xkacisnye...huhuhu)

2 comments:

  1. 1-antibodi kuat masa keje kat 'penjaga' dulu adalah sebab ada 'penjaga' dan 'penjaga' kan sentiasa dikelilingi obat-obatan, so.. penyakit pun takut nak masuk..
    2-luka pun terpaksa dihaplod sbb sekalian alam asyik tanya 'teruk ke?'.. senang citer sape yang tanya pergi la tengok sendiri.. tu la motif haplod..

    ReplyDelete
  2. hohoho...mungkin la kot...
    lg pn 2,3 hari tu emosi dok x stabil je kejenye...pstu terkaget lak tgk ko keterlantaran di atas jln..tu yg terkeluar sume ciken2 dlm bdn ni...hahaaha

    ReplyDelete